New Moon

14. ledna 2010 v 14:00 | Cassie |  • Critigue
No jak to vzít... prvních deset minut se mi poměrně líbilo. Ale jak se Bella začala zmiňovat jak bez Edwarda nemůže žít, bylo to zase Twilight. Asi bych nedoporučovala fanouškům TWL to číst, ale prosím věřte, že se mi New Moon nelíbil kvůli tomu, že je to film z Twilight Ságy, kterou obvykle nemůžu vystát!
A jestli mi tady bude nějaká bláznivá faninka nadávat jak to nechápu (což sice pochybuju, ale stát se může všechno), tak odpovídat nebudu, maximálně napíšu něco sem na blog... A vy ostatní, co nemáte k této sáze žádný nebo záporný vztah můžete kliknout na celý článek!

Jak už jsem se zmínila, začátek poměrně ušel - rozhodně to byl skvělý úvod. Až někde po hodinu angličtiny se mi film docela líbil, ale pak si ten odporný pár zase začal vyznávat lásku. A tohle má být nejoblíbenější sága současnosti? ...přičemž 90% fanoušků tvoří pubertální holky a zbylých 10% jsou zženštilí muži. Meyerová musí být psychicky na úrovni třinácti-leté holky, když je něco takového schopna napsat a ještě se za ty kecy, co by chtěla slyšet každá holka nestydí. V tom je to údajné kouzlo Twilight - hormony... no nic, jsem trošku odbočila. Tak zpátky k filmu. Herecké výkony naprosto ubohé: max. s výjmkou Kristen Stewart, která sice umí hrát, ale Bella má tak nerozvynutou osobnost, že prakticky není co předvést. A samozžejmě Dakota - od herečky, která se prakticky narodila před kamerami je to ale samozřejmý výkon. Hodina a půl o ničem a najednou přišla ona a jen co ,,hodila'' první grimasu, hned jsem se cítila jako v lepším filmu a ne jako v holčičí břečce. Film má totiž dva velké nedostatky: jednak je teda celé dílo úplně o ničem: fanoušci si můžou snít o takovém životě, jaký má Bella, ale až se jim ho nebude dostávat, ať se nediví. Dle mého názoru to režisér zvládl skvěle: z obrovského NIC udělat pouze NIC, což dá zabrat. A za další je to až chorobná velkolepost... muzika, Volturiovi, romantické scény - to všechno mi připadalo hrozně vyumělkované - čímž opět narážíme na špatné herecké výkony. Zejména Robert Pattison je herecký anti-talent, jaký jsem na plátně jak-živa neviděla. Vždyť každý filmový nováček by jeho roli zvládl lépe. Pokáždé když Belle vyznával lásku a nebo ji opouštěl, scéna byla prázdná a bez emocí. Viz fotka: Robert je přimo k smíchu - i na fotce je úplně jasné, jak slabě hraje (spíše bych řekla, že se snaží vzpomenout si, kolik je vlastně jedna a jedna). A Dak na fotce? Nevím jak to ohodnotit, už jsem tu mluvila o vyumělkované atmosféře a příjde mi, že se tady taky tváří až tak tvrdě, že je to moc... ale na 70% to dělají ty její oči, není úplně přesně jasné kam se dívá - na očích se toho pozná nejvíc.
Za další bych chtěla napsat, že jsem si ten film musela pustit 4x, abych ho vůbec dokoukala, nedejbože abych ještě četla nějakých čtyřista stránek o tom, jak Bella vzdychá že u sebe nemá svýho amanta. Stejně jakoby nebylo jasné, jak to dopadne... Na CSFD někdo prohlásil, že je komedie - no já se nezasmála ani jednou.

Možná už jste pochopili co mi na Twilight nejvíc vadí... a pokud vám to ještě nedošlo tak se úplně poprvé rozmluvím. Vadí mi, že to není vůbec nohama na zemi. Celá myšlenka na upíry, vlkodlaky a bůh ví čeho ještě je nesmírně přitažená za vlasy a to i v dnešní době, kdy je možné skoro všechno. Harry Potter sága je taky fantasy, ale nějak je tam prostě jasné, že je to pohádka... Pán prstenů je nesmysl, ale oscarový nesmysl, na který se dá stejně dívat jako na HP (a to se ještě nezminuji o knihách, ty si stojí za to přečíst). Narnie - další fantasy, která je sice nesmyslnější než HP nebo PP ale má své kouzlo a není založená pouze na nerozumném vztahu dvou nesmyslných a naprosto stupidních lidí. Dnešní holky ale takové jsou - rozejdou se s klukem a rovou můžou zamířit do lesa a skočit ze skály... Vždyť to není konec světa, jsou daleko důležitéjší věci!

Takže pokud se ještě rozhodujete, zda se podívat nebo ne, dejte na mě a pusťte si jakýkoliv film střední kategorie - určitě vám dá víc než tohle. Shrnutí: 2% za 2minuty Dakoty Fanning a jinak největší propadák roku 2009 (což vůbec nezmění to, kolik se na ten film přišlo do kina podívat lidí).